 |
www.fiatsquadra.fora.pl fiat squadra polska
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:12, 05 Lis 2008 Temat postu: Moj Fiat 128 |
|
|
Moj 128 przygotowywany do wyscigow gorskich i sprintow.
Rocznik 76, dwudrzwiowy sedan mk2.
Silnik zbudowany przez Piotrka Kanie - podwojne poziome 40stki, walek skopiowany z Bredy304. Nadwozie odbudowane przez kolege Tomczaka (Kania tez mial swoj udzial).
Kolektory i wydech Viga Tuning, zawieszenie Koni sport od polo (dzieki Rogac!) i podrasowane recznie sprezyny i resor.
Zasadniczo budowany wg. przepisow grupy 2 z 1976 roku ale bede musial chyba wlozyc nieregulaminowa skrzynie bo seryjna nie nadaje sie do walka 304st a mozna zmienic tylko przelozenie dyfra. Zreszta samochod jezdzi w E1 w Bergu wiec nie trzeba sie trzymac grupy 2 za wszelka cene.
Obecnie pracuje nad nim glownie Pavlus. W zimie bedzie jeszcze wiele przerobek i regulacji - odelzanie drzwi i klap, sportowy zbiornik 2 galony, chlodnica oleju, poprawione zawieszenie, strojenie silnika i tak jak pisalem pewnie krotka skrzynia 5biegowa z Jugoslawii. Z nadwoziem i zawieszeniem zaczynamy juz w ten weekend.
A tu fotki z "przygody" na banovcach
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jesion
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:32, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze Yabol, że wybierasz sie na zlot, mamy do pogadania:)
Więc jak wszystko dobrze pójdzie do twojego żółtka dołaczy moje białe w przyszłym sezonie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:43, 05 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Spoko, pogadamy. Im nas wiecej tym lepiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 22:18, 18 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Ze wzgledu na nowy regulamin Bergu i po dyskusji na zlocie mam nowa koncepcje skrzyni. Czworka z krotkim dyfrem - tanio i zgodnie z regulaminami
Przeliczylem i minimum obrotow na poszczegolnych biegach to 6200-6500 (a nie 4000 jak mowilem) wiec skrzynia powinna jechac po znacznym skroceniu dyfra.
Pytanie jakie przelozenie wybrac 4,8 czy 5,3?? Silnik kreci sie do 9tys, czwarty bieg ma przelozenie 1,04.
4,8 daje VMax 170 km/h
5,3 daje VMax 155 km/h
wszystko na oponach 530mm, 490-tki to odpowiednio 8% mniej.
Nie wiem jakie predkosci bede osiagal w gorach po dopieszczeniu wozu. Jezdzil ktos na podobnych przelozeniach (np. DOHC 1,6)? Wiadomo ze trasy sa rozne ale szukam zlotego srodka;) Jakies porownawcze setupy i wrazenia z jazdy bylyby bardzo pomocne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mruk
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z wiochy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:59, 19 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
155 km/h jest wystarczajęce, dokładnie tyle osiągały MC na przekładni 5,37. Czeskie i Słowackie trasy nie pozwlają się więcej rozpędzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:31, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj wlasnie z Pawlem gadalismy i u nas wygralo 4,8 Teraz mam 4,07 wiec zmiana na 4,8 to bedzie niebo a ziemia. Na 490tkach 4,81 bedzie mialo taka predkosc jak 5,3 na 530stkach... Poza tym 4,81 mam w homologacji (co oczywiscie nie jest takie wazne) i jest dostepne w Macedonii a 5,3 we Wloszech i to za posrednictwem Winiara, wiec wyjdzie drozej.
Musze podzwonic i popytac o dostepnosc, koncowe ceny i wtedy bede sie jeszcze zastanawial. Ostatecznie chyba przydalyby sie obie takie skrzynie, kwestia tylko ktora budowac na wiosne.
Dzieki za informacje, silny argument za 5,3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poldrive
Administrator
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 0:51, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
ja jestem za 5,3 najwyżej dłużnej na odcięciu pociśniesz.
126 to nie 128 ale w kiedyś ja jeździłem na A grupowej skrzyni i startował zemną niejaki Jaroszewicz na H grupie moce zbliżone a nie dawałem rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 0:56, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Tak jak mowie, zadzwonie i zobaczymy co na prawde jest dostepne i za ile na dzien dzisiejszy. Ale faktycznie 5,3 wydaje sie lepsze ze wzgledu na opony 530mm ktorych jest duzy wybor i sa tanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poldrive
Administrator
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 1:06, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Też mi sie wydaje ze lepiej przedłużać oponami niż skracać bo zostaną ci tylko 10 " hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mruk
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z wiochy Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:05, 20 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Przy 5,3 masz większe pole manewru,łatwiej się wydłużyć oponami, niż ponownie skracać przekładnią.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yapko
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 1:25, 21 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie:) ale dostalem odpowiedz ze 450 euro za 5,3 co daje 1800pln. Pan z Macedonii oferuje 4,81 za 305 + przesylka, liczmy 350E.
A najciekawsze to zlapalem kontakt do firmy z Myslenic ktora "szyje skrzynie na miare" i obgadalismy rozne opcje od dyfra do krotkich biegow. Zebatki zlecaja jakiemus fachurze w Toruniu i dowiedza sie jakie bylyby ceny. Poszukaja tez krotkich dyfrow w seryjnych skrzyniach chociaz z tego co wiem to 4,4 ktore Krzemu sprzedal kubusiowi to chyba najkrotsze seryjne...
Zadzwonie do Macedonii i bede mial 3 oferty do rozwazenia. Ale 5,3 tez mi sie podoba najbardziej...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez yapko dnia Pią 1:26, 21 Lis 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|